Humanistliku kristluse manifest
Võtke petitsiooni autoriga ühendust
Arutelu teema on petitsiooni Humanistliku kristluse manifest jaoks automaatselt loodud.
Tauno Teder, elik kodanikunimi |
#1076 Kirja vastandus elule2011-09-30 23:40Olen päris hoolega jälginud vestlust või vestluselaadset tegevust siin liinil. Minu jaoks on mu kristlisest, küllap ka suhteliselt konservatiivsest arusaamast lähtunud on sellele vestlusringile hoopis teistsugune küsimuseasetus. Kui palju me julgeme oma situatsioonist välja astudes öelda midagi nt demokraatia kaitseks Vene Föderatsiooni territooriumil - see on mu arust palju reaalsem küsimus, kui võitlus nt homoseksuaalide õiguste eest siinkandis. Julgen seda ka öelda seetõttu, et mu kallis vabadusvõitlejast vanaisa suri nö venelasena, kuna ta oli päritoluliselt ortodoks. Nii küsiksin minagi täna mitte vabadusvõitlejana, vaid vanaesä eest - mida me reaalselt teeme suure idanaabri suhtes mitte poliitiliselt - vaid õiguse baasilt küsides. See küsimus puudutab kirikuelu mu tagasihoidliku arusaama poolest rohkem, kui õiguste asjad. Sest ristirahvas on kutsut ka sellise ilmaliku teemaga tegelema, vähemalt mu alandlist arusaama mööda. Ja viimaks - pärast 7 tööaastat EKNis teatas Vene konsulaat mulle, et mu Vene aastane viisa on tühistet. Täna julgen kodanikuna öelda - tegelen koos Juku-Kalle Raidiga pigem venelaste vabadusvõitlusega kui muuga. Selle tegemiseks andke mulle palun häid viiteid! |
Külaline |
#1077 Re: Re: Petitsioonid2011-10-01 08:56#1060: Laura - Re: Petitsioonid Loen ja imestan: Kirikul on tänaseni jäik seksuaalmoraal, mida ei järgi ükski moderne inimene. ja Kui lugeda “teoloog” Rämmeli uusi sissekandeid, siis on see isiklikut minu jaoks horror. Samas lähen hea meelega kuulama nii Heino Nurka kui Jaan Lahet. Kui kirikul pole ajakohaseid karismaatilisi teolooge välja pakkuda, siis pole midagi teha. Mõtlen, et Jumal tänatud, et kirikul on jäik seksuaalmoraal, muidu peaksin mina, korraliku pereemana, äkki veel muutma oma põhimõtteid, et mitte muutuda kellegi naerualuseks oma vanameelsuses. Paljude nooremate naisterahvaste piibliks on saanud Cosmo, mis kuulutab isekuse ja lodevuse sõnumit. Partnereid vahetatakse nagu sokke, suhetes puudub vastutustunne. Hiljaaegu lugesin Postimehest uudist, et Mehhiko kaalub tähtajaliste abielude lubamist, millele eelnes samasooliste abielu lubamine. Kas niisuguseid moraalireegleid on meile vaja, kust on välja juuritud vastutus elu ees? Mis puudutab seda teist tsitaati ... Ei saa ju üks inimene olla nii piiratud, et võtab võrdluseks Lahe ja Nurga ning Rämmeli!!! Miks vaatab ta mööda kohe esilehel olevatest Kristjan ja Joel Luhametsast või Urmas Pajust või siis paljudest teistest EELK vaimulikest, kes "Traditsioonilise kristluse manifesti" on allkirjastanud. Rämmel ei ole EELK maskott ja hääletoru. Proua võiks vabaneda juba sellest rämmeliarmastusest, rääkides temast pea igas oma kommentaaris ning tõstes teda niiviisi ikka ja jälle esile. Miks on Tartu Pauluse kirik rahvast täis? Kas tõesti mingi eksituse tõttu kuigi seal kuulutavad n.ö. vanameelsed Luhametsad?! Luther pööraks hauas ringi kui loeks Teie kommentaari. Ma ei ole teoloog (nagu vist ka proua "Laura") kuid nii palju ikka tean, et Lutheri eesmärgiks polnud kirikut reformida reformimise pärast vaid soov eemaldada kirikust paljud väärnähtused, mis takistasid inimese ja Jumala suhet (vabandust reformatsiooni nii lühikese kokkuvõtte pärast): Jah, muidugi, ühiskond ei jää seisma, aga et ta viltu ei kasvaks, peab ühiskonnal olema kindel alus. Väärtused, mis on läbi proovitud ka rasketel aegadel. "Laura" ja ka paljude teiste siinseid kommentaare lugedes olen mõelnud, et kui palju peaks me oma kiriku muutmist silmas pidades arvesse võtma usukaugete inimeste arvamust? Olen veendunud, et ükskõik, mis muutusi me ka ette ei võtaks, kirikud rahvast ikka täis ei saaks. Muutuksime demokraatlikumaks, kaotaksime rahvast ja jätkates samamoodi, kaotaksime samuti. Vaadates mõlema petitsiooni allkirjade arvu näeme, et traditsionalistid on kahe päevaga juba kogunud rohkem hääli kui humanistid kümne päevaga. Nüüd on humanistid pöördunud inglise, saksa ja soome keeles välismaalaste hääli koguma, et muuta EESTI kirikuid! Kas usuvõõrad ja välismaalased on valmis ka vastutust võtma oma allkirja tagajärgede eest? Kardan, et mitte! |
Veiko Rämmel |
#1078 Re: Kirja vastandus elule2011-10-01 10:03#1076: Tauno Teder, elik kodanikunimi - Kirja vastandus elule Eks helista, saad kapaga. |
Veiko Rämmel |
#1079 HEA MEEL2011-10-01 10:05Hea meel teatada, et vaatamata meediablokaadile on traditsioonilise Kristluse manifest paari päevaga läinud siinsest allkirjade hulga poolest tuntavalt ette. Olgu Issand kiidetud, veel on Maarjamaal tervet mõistust. |
Külaline |
#1080 Re: HEA MEEL2011-10-01 10:36 |
Vaatleja |
#1081 Re: Re: HEA MEEL2011-10-01 17:50"Ja kuhu nimelt siis kihutate?" KIHUtamise moodi kipub pigem olema see, kuidas "humanistliku kristluse manifesti" paaniliselt kõikvõimalikesse keeltesse tõlgitakse ning üle maailma allkirju kogutakse. Kuidas see küll aitab kaasa avalikule ja konstruktiivsele arutelule Eesti kristlaste vahel, on mulle pehmelt öeldes arusaamatu. |
Veiko Rämmel |
#1082 Re: Re: HEA MEEL2011-10-01 19:49KAPATES KAUGEMALE EBANORMAALSUSEST - "humanistlikust KRISTLUSEST! Kui absurdist! Teiste sõnadega, Kristluse mõrvast, mida mõni, minu hinnangul kibestunud ja kuulsust ihkav tegelane (nimesid mainimatta) on alutanud. |
Veiko Rämmel |
#1083 Re: Re: Re: HEA MEEL2011-10-01 19:51#1081: Vaatleja - Re: Re: HEA MEEL Siin on põhjus selge ja arusaadav. Tegu on riiklikult tunnustatud ja EL poolt soositava poliitikaga elik rahvusriikide hävitamisega, milleks alustuseks vaja hävitada Kirikud. Skandinaavias on "projekt" edukas, ju teeb hinge täis, et Eestis mitte. |
Veiko Rämmel |
#1084 HOMOKIRIKU EHITUS - EHK "HUMANISTLIKU KRISTLUSE ÕIED"2011-10-01 20:14 |
Külaline |
#1085 Re: HOMOKIRIKU EHITUS - EHK "HUMANISTLIKU KRISTLUSE ÕIED"2011-10-01 22:34#1084: Veiko Rämmel - HOMOKIRIKU EHITUS - EHK "HUMANISTLIKU KRISTLUSE ÕIED" Kle, Veiko, ära erutu, rahune juba maha! |
Külaline |
#1086 Re: HOMOKIRIKU EHITUS - EHK "HUMANISTLIKU KRISTLUSE ÕIED"2011-10-01 23:02#1084: Veiko Rämmel - HOMOKIRIKU EHITUS - EHK "HUMANISTLIKU KRISTLUSE ÕIED" Veiko, kas te olete endine homo? Teie stiil annab põhjust seda küsida. |
Harri Kingo Tallinn |
#1087 Manifestide pinnalisusest2011-10-02 09:42Minu jaoks on humanistliku kristluse manifest ja traditsioonilise kristluse manifest sellised, et ma ei saa nõus olla ei ühe, ei teistega. Ma ei tahakski peatuda nende manifestide konkreetsete puuduste äramärkimisel - see oleks liiga pikk ja tarbetu kirjutamine, sest kasvõi ühe mõiste analüüs nõuaks selle mõiste avamist ja esitamist avaramas kontekstis. Kontekstiks saab aga olla kaasaja kristlus tervikuna oma põhiseisukohtadega - ei midagi vähemat. Seeläbi peaks analüüsima kaasaja kristluse aluseid endid, mis aga on siin võimatu ettevõtmine. Probleemid kaasaja kirikuga ja kirikuga kaasajas - üldisemalt religiooni ja religioossusega siin ja praegu - on märksa sügavamad kui seda manifestid mõistavad ja esitavad. Sisuliselt on nn. humanistlik manifest siiski vaid üleskutse kosmeetikale ja traditsiooniline manifest vaid vastuargument sellisele üleskutsele. Lõppkokkuvõttes pole oluline, millistele tulemustele kogu see manifestide vaidlus viib - kas jäävad peale ühed või teised - see kõik on vaidlemine pinnalise ja kosmeetilise üle. Ei üks ega teine manifest pole oma teesidega jõudnud õigete ja vajalike küsimuste tasandile ja sügavuseni, sest kumbki pool ei oska näha kaasaja kiriku - kiriku kaasajas - tegelikke probleeme. Vastavalt siis ei saadagi mingeid lahendusi neile probleemidele välja pakkuda. Et vaidlemiste algatajad ise pole endale reaalseid kiriku probleeme kaasajas suutnud selgeks teha ega sõnastada, siis on ka nende algatused võimetud kiriku reaalsetele probleemidele vastuseid ja lahendusi pakkuma. Et saada õige vastus, tuleb esmalt osata küsida õige küsimus. Teiseks on mõlemad manifestid sedavõrd üldsõnalised, et nende manifestide üle võib vaidlema jäädagi - iga lugeja annab teesidele ja nendes kasutatud mõistetele täiseti oma sisu ja see vaidlus ei saagi kuhugi viia. |
See postitus on eemaldatud tema autori poolt (Näita detaile)
2011-10-02 10:22- Date of removal: 2011-10-03
- Eemaldamise põhjus: Ei pea vajalikuks kirjutada isikuga DiaTheo nime all. See on koha saastamine tarbetuga.
Külaline |
#1089 Re: Manifestide pinnalisusest2011-10-02 11:21#1087: Harri Kingo - Manifestide pinnalisusest Tundub, et on leitud inimene, kellele on selged kaasaja kiriku reaalsed probleemid. Halleluuja selle peale! Palun väga, et sõnastaksite need siinsamas! |
Harri Kingo Tallinn |
#1090 Metodoloogilist:2011-10-02 11:21Küllalt raske on kummagi manifesti esitajatel ja esindajatel. Nende ühine probleem on see, et mõlemad näevad kirikut nö. seestpoolt - juba etteantud ja olemasolevas raamistuses ja piirides. Nende vastandumine ongi vaid vastandumine juba etteantud raamistuses, etteantud eeldustega, mida keegi ei vaidlusta. Olles aga mõlemad ja võrdselt neis raamides ja piirides ei suuda kumbki pool neid raame ega piire ületada, et olla ka neist raamidest ja piiridest samaaegselt väljas. Ometi - teist võimalust reaalselt polegi, kui soovitakse oma vaadete süsteemi ning ideestiku ja tegevuse paikapidavust, õigsust, otstarbekust ja tarkust kontrollida ja selles kõiges selgust saada. Ja midagi mingis suunas paremaks muuta. P.S. Ning sedagi, et ei eksitaks mu öeldus - inimlik, ka mitte ühiskonna kui terviku arvamiste süsteem ei ole see aste kõrgem, sügavam ja avaram kontekst, mille vajadusele siin tähelepanu juhin. Ei ole - täpselt samamoodi ei ole, nagu ilmalikkus ei ole ega saagi olla see kontekst, mis võimaldaks religioossust ja religioone mõista, mõtestada ja avada. Kontekst ei saa olla madalam, kitsam ja lamedam kui see, mida konteksti alusel hinnatakse. Kontekst peab olema kõrgem, avaram, sügavam. Meie ilmaliku ühiskonna, meie "terve talupojamõistuse" ning "normaalsuse" võib kõrvale jätta - see pole alus millelelgi.
|
Harri Kingo Tallinn |
#1091 Re: Re: Manifestide pinnalisusest2011-10-02 11:23#1089: - Re: Manifestide pinnalisusest Just selgitasin kõige esmasemat viga ja puudust. Sellest tulekski alustada oma mõtlemisi. Ning see metodoloogiline mõte öeldud, et tahaks ma osaleda teise tuhande kommentaari kirjutamises. Jajah, kui on vaja vastata, eks ma vastan ja seletan oma vaadet. Kuid mida endal öelda oli, on ka juba öeldud (1087, 1090). |
Veiko Rämmel |
#1092 Re: Re: HOMOKIRIKU EHITUS - EHK "HUMANISTLIKU KRISTLUSE ÕIED"2011-10-02 12:02#1086: - Re: HOMOKIRIKU EHITUS - EHK "HUMANISTLIKU KRISTLUSE ÕIED" Ei ole kunagi viljelenud, võite kooli minna ja vähem Freudi tudeerida. |
Veiko Rämmel |
#1093 Re: Re: HOMOKIRIKU EHITUS - EHK "HUMANISTLIKU KRISTLUSE ÕIED"2011-10-02 12:05#1085: - Re: HOMOKIRIKU EHITUS - EHK "HUMANISTLIKU KRISTLUSE ÕIED" Ma olengi rahulik nagu koera nina, "ülisallivuse" ehk ühiskonna lammutamise "õied" vaja aga välja tuua. Muidu jääbki mõni Lahet, Nurka jt ülisallivuslasi uskuma. Nad koovad oma võrku salakavalalt, lisaks on neil ka valitsuste ja EL-i poolne rahastus taga. |
Veiko Rämmel |
#1094 KURB VÕRDLUS ILMSELT LAHE JT ÜLISALLIVUSLASTE JAOKS2011-10-02 12:06 |
Veiko Rämmel |
#1095 Vähe veel "humanistidele"2011-10-02 12:37 |
Harri Kingo Tallinn |
#1096 Kirikust ajaloos2011-10-02 14:07Kui 21. sajandil esineb ikka lahkarvamusi ja erimeelsusi selles osas, mis üldse on kirik, siis võib öelda üldistavalt, et ega see kiriku olemine ja olemus ikka kristlastele endilegi selge veel pole. Teistest rääkimata. Kirikust aru saamiseks ei piisa selle ühesest defineerimisest - iga definitsioon on puudulik ja täidab peamiselt millegi eristamise funktsiooni millestki muust. Kiriku olemise ja olemuse mõistmiseks oleks vaja seda mõistet siiski veidi pikemalt avada kui üks jäik lõplik ja seeläbi kivistunud sõnavormel. Kirikut pole võimalik ära mahutada pelka ühte lausesse. Vormilt on kirik siiski maine ja inimlik institutsioon, on inimese enese korralduslik looming. Ja omane just Õhtumaisele religioonile. Hommikumaades sarnane religioosne institutsioon puudub - religioon kui sotsiaalne nähtus ja inimeste isiklik religioossus ei ole võtnud idamaades sellist institutsionaalset vormi, nagu see on omane läänele. Üheks põhjuseks, miks kirik Õhtumaadel institutsionaliseerus, on kahtlemata see ajalooline keskkond, milles kirik üldse tekkis. Kui algselt oli kirik lihtsalt uskujate vennaskond, kogudus, siis sotsiaalne keskkond muutus selle lihtsa usklike vennaskonna õige ruttu ametlikuks institutsiooniks. Selleks keskkonnaks oli Rooma riik. Roomas olid religioon ja riiklus juba enne kristlust väga otseselt läbi põimunud - keisritel oli komme end ühtlasi ka jumalateks kuulutada. Uue religiooni tekkimisel ja levimisel ei osatud ette kujutada, et sel uuel religioonil võiks olla mingi muu vorm kui senine institutsionaalne, millisena roomlased olid harjunud religiooni nägema. Rooma institutsionaliseeritud ühiskonnas pidid kristlased paratamatult tekkiva kiriku kui algse koguduse institutsionaliseerima, sest teisiti polnud võimalik suhestuda tollase Rooma riigiga ega olla ühiskonnas olemas ja tegev. Nii ka sündis - kirikust sai omaette institutsioon, keisrid ei kuulutanud end enam jumalateks, kuid kirik jäi aastatuhandeteks väga lähedalt seotuks ilmaliku võimuga. Kui Rooma varises, siis oli kirik see ainus institutsioon, kes sotsiaalseid funktsioone ühiskonna jaoks täitma jäi ja kelle rüpes säilus teadmiste pagas, näiteks kirjaoskus - inimmõtte ja arusaamade kandja. Edasine riikluse areng ja taastumine sidus seeläbi kiriku ja riigi paratamatult. Teisalt on aga kiriku kui institutsiooni teke seotud inimese loomuliku vajadusega asju korraldada ja korrastada. Elades institutsioone täis pikitud sotsiaalses keskkonnas - elades riigis selle struktuuride keskel - kaldub inimene ka oma usulist elu institutsionaliseerima - see annab religioossetele ühendustele teatava legitiimsuse teiste riiklike struktuuride kõrval. Need olid mõned mõtted kiriku vormilise külje kohta. Kuid kirikul on ka sisuline pool. Kiriku kui institutsiooni sisuks on kogudus - inimesed. Ning inimesed on see, mis muudab kiriku pühakohaks - pühaks kojaks. Kui kirikus poleks inimesi, kust võiks pühadus kirikusse siis tulla? Ikka ja alati on see inimene, kelles elab ja on kohal jumalik vaim, kes pühastab ära nii inimese kui ka kõik need maised organisatsioonilised korralduslikud vormid, mida inimeste kooslused paratamatult võtavad ja kaasa toovad. Kirik on see maine organisatsiooniline vorm, mille olemuseks on usklike isiklik kasvav osadus Jumalaga - oma jumaliku potentsiaali avamise vajadus. Isiklik vaimne kasvamine ja igal üksikul uskujal üha kõrgema jumalateadvuse väljakujunemine on kiriku maine funktsioon. See on see kiriku olemise ja olemuse tuum, mis teeb kiriku kui vormilt puhtmaise struktuuri eriliseks kõikide teiste inimlikku päritolu maiste korralduslike struktuuride seas. On iseküsimus, kuidas nimelt kirikus see uskliku isiklik osadus jumalikuga ja vaimne areng täpselt teostub. Kelle jaoks on selleks armulaud, kelle jaoks isiklik palve, kelle jaoks sakramendid oma kogumis, kelle jaoks õpetused, kellele koguduse sünergia - see on juba rohkem teoloogiline küsimus ja eri inimesed ning denominatsioonid on siin eri meelt ja eri rühuasetustega - eks seepärast neid kristluse raames lausa kümneid tuhandeid maailmas tekkinud ka on. Kui me tahame aga mõista, mis on kirik, siis me ei peaks alustama välisest ja vormilisest ning püüdma selle kaudu liikuda asja sisu ja olemuse poole. Me peaksime talitama vastupidiselt - alustama kiriku mõtestamist selle sügavaimast jumalikust olemusest. Ning see kiriku olemus on peidus kirikus käiva inimese sügavaimas olemuses - jumaliku kohalolus igas meist. Kirik on vaid selle kohalolu sotsiaalne vorm - piltlikult: nagu on inimese keha vormiks jumalikule vaimule, kes elab selles kehas. Eks olegi inimese keha nimetatud templiks, kus elab Jumal. Keha pole vaja üle väärtustada. Kuid teisalt - tõde on ka see, et kui poleks meid, maiseid ja kehalisi inimesi, siis poleks ka Jumalal templit, kus kohal olla. Sisu ja vorm on lahutamatud, kuid tuleks teada, et mitte vormist ei teki sisu, vaid sisu võtab ja loob endale vormi. Nii ka kirik ja tema lahtimõtestamine - temast kui maisest institutsionaalsest vormist ei saa tuletada tema olemust - jumalikkust. See on alati jumalikkus, mis avaldub mingis temale omases vormis ja just läbi jumalikkuse saab kirik ka oma pühaduse - saab tavalisest kojast pühaks kojaks. Nii tavaline ja üldlevinud on arusaam, et Jumal tuleb kirikusse ja on kirikus kohal ka siis, kui kirikus ei ole inimest. Et kiriku eriline pühadus on olemas seal ka ilma inimeseta, et kirik on püha iseenesest. Vastavalt siis kirikuid ka pühitsetakse - sellega tahetakse garanteerida kiriku enese pühapaigaks olemine, Jumala olemine kirikus ka ilma inimeseta, kiriku enese pühastatus. Eks kirik püüab Jumala abil pühastada paljut - mitte vaid kirikut. Meie taas iseseisvaks saamise algusajal tegeles kirik massiliselt sellega, et pühistes ja õnnistas kõike, kuhu vaid kiriku esindajat ei kutsutud. Selliste pühitsemiste objektideks said kohad, ehitised, ausambad, ruumid, esemed, puud, kivid, kõikvõimalikud sümbolid - mistahes. Selline kiriku ülepingutatud tegevus pälvis kriitikat ja pilkeid ning õigustatult. Kirik on õnneks sellisest massilisest tegevusest loobunud. Jumal aga? Jumal ei vaja inimlike tegusid ega rituaale, ett olla kusagil kohal. Ka si saa inimlik teo ja riituse puudumine olla Jumalale takistuseks olla seal, kus ta on. Jumala kohalolu ei saagi sõltuda inimlikest arusaamistest, kontseptsioonidest, rituaalidest või tegudest. Jumal on seal kus ta on - igal pool ja kõikjal ja seega ka kirikus. Vastupidine arvamine, et teatavate inimlike rituaalide täitmine toob Jumala kirikusse, avab justkui kiriku Jumalale ja tagab Jumala kohalolu kirikus on küllalt naiivne arvamine - ilmselt oma juurtega pärit väga arhailistest aegadest. Jumal on kirikus kohal nagu ta on kohal igal pool ja alati. Kuid elav, inimesele kogetav Jumal astub kirikusse siiski vaid koos selle inimese endaga, kelles Jumal elab ja kes Jumalat kogeb. Elav, kogetav Jumal on alati seal, kus on inimene, kelles Jumala elab ja kes Jumalat kogeb. Kui selline inimene astub üle kiriku läve, siis on seal kirikus kohal ka elav Jumal. Kirik on ja saabki olla pühakoda, püha koda vaid inimese läbi, kes sinna tuleb. |
Harri Kingo Tallinn |
#1097 Loom, inimene, Jumal2011-10-02 14:121. Inimene kui arenguline isiksus Siin kommentaaris öeldu valgel ei saa ma kuigi õnnestunuks ega ka mitte targaks pidada reformijate mõtet sellest nn. "humanistlikust kirikust" - see on sisult mõistete kasutamine lihtsalt nende kena kõlaefekti, mitte sisu ja tähenduse alusel. Sest see "humanism" sisuliselt välistab jumalikkuse ja mitte pole see, mis jumalikust enam paista lubaks ja laseks. Me ei vaja mitte humanistlikku kirikut, me vajame üha enam täiesti muud - vajame jumalikku kirikut. Alles kirkiku üha enam jumalikkus lubab kirikul olla üha enam inimestele selle valguse annetajaks, mis lähtub Jumalalt. Ja selleks jumaliku valguse annetajaks ei ole ega saagi olla inimene, inimlikkus, inimkesksus - humanism. |
Harri Kingo Tallinn |
#1098 Link2011-10-02 14:35Veidi manifesti autori enda seisukohti (kui neid siia juba jäetud pole): http://www.youtube.com/watch?v=SVP4SVWzmR4&feature=player_embedded#! |
DiaTheo |
#1099 Re: Manifestide pinnalisusest2011-10-02 15:18#1087: Harri Kingo - Manifestide pinnalisusest Pole mõtet kõpitseda maja katuse ja fassaadi juures, kui maja vundament on vildak, pragunenud, lagunev ja paigast ära - kosmeetiline remont ei muuda sellist maja elamiskõlblikumaks ja pole imestada, et inimesed sellisesse majja sisse kolida ja seal elada ei taha - et inimesed ei tule kirikusse. Kui kirik tahab kaasajastuda, siis peab ta üle vaatama oma märksa sügavamad alused kui see pinnaline ja teisene, mida manifestid esitavad.
Aivai! Rängalt raksatatud! Et ristiusu 'vundament', jumal koos oma ilmutusega siis, "on vildak, pragunenud, lagunev ja paigast ära"? Uut Jumalat kuulutad? Või piirdud vana Jumala uue Ilmutusega? Lapi see 'vundament' neil ära jah!
|
DiaTheo |
#1100 Re: Re: Re: Re: Teine Reformatsioon2011-10-02 15:32#1088: Harri Kingo - Re: Re: Re: Teine Reformatsioon "Wie sich Gottes Gewalt zu der des Menschen verhält, zieht sich als theologisches Grundproblem durch die ganze Bibel." "Zahlreiche inhumane, Gewalt befürwortende Aussagen der Bibel, auch im Neuen "Der Theologe Raymund Schwager gibt an, er habe 600 Stellen in der Bibel ... Ei ole ma üksi siin ilmas oma väitega.
|
|
Kas on midagi, mida soovite muuta?
Muutust ei saa läbi viia vaikides. Selle petitsiooni autor hakkas tegutsema. Kas teeksid sama? Alustage sotsiaalset liikumist petitsiooni loomisega.
Algatage oma petitsioonTeised petitsioonid, mis võivad teile huvi pakkuda
AVALIK KIRI EESTI VABARIIGI PEAMINISTRILE
8156 Loodud: 2011-11-20
Oleme vastu mošee ehitamisele Tallinna või mujale Eestisse!
4796 Loodud: 2016-10-27
Langetame kütuseaktsiisi
4336 Loodud: 2018-10-18
Nõuame Kaja Kallase tagasiastumist
4116 Loodud: 2021-02-20
Päästame ajaloopärandi Mustamäel (Umami)
3743 Loodud: 2019-04-12
Toetan ilma vaktsiinipassita liikumisvabadust.
3462 Loodud: 2020-12-17
Isad laste sünnituse juurde kuni haiglast väljumiseni
3143 Loodud: 2020-11-14
Kaitseme keskkonda ja mesilasi
3136 Loodud: 2014-02-17
Homopropaganda keelatuks!
3093 Loodud: 2014-09-27
Lastekaitseseaduse eelnõu
2918 Loodud: 2014-02-07
Kutseliste puhkpilliorkestrite kaitseks!
2605 Loodud: 2021-05-20
EV 2023 riigikogu (võltsitud) valimised
2534 Loodud: 2023-03-06
ESM rahvahääletusele!
2426 Loodud: 2012-07-16
Petitsioon muutmaks Perekooli süsteemi, et panna piir sealsele küberkiusamisele!
2324 Loodud: 2021-07-19
Uurige uuesti 12aastase vägistamisega seotud juhtumit!
2255 Loodud: 2015-03-12
Pagulaskvoodile EI!
2044 Loodud: 2015-05-20
Aitab riigilõivude tõstmisest
1833 Loodud: 2016-12-05
Pajupuu päästmine
1792 Loodud: 2017-05-29
Ei mošeele Eestis - Georg Kirsberg & Maria Kaljuste
1574 Loodud: 2016-10-27
Kiviõli kooli juhi Heidi Uustalu toetuseks
1497 Loodud: 2019-12-05