Humanistliku kristluse manifest
Võtke petitsiooni autoriga ühendust
Arutelu teema on petitsiooni Humanistliku kristluse manifest jaoks automaatselt loodud.
Kalle |
#1512011-09-20 20:20Siin tõuseb pidevalt homoseksuaalsuse teema ja liberaalid kasutavad Johannese evangeeliumi lõiku, mis homoseksuaalsuse puhul aga ei kehti. Miks? Homoseksuaalsus on inimese loomuseline mäss Jumala tahte vastu. See mäss on palju sügavam kui ühekordne abielurikkumine, vargus või isegi mõrv. Need viimased ei pruugi inimese põhiloomust rikkuda ja inimene võib siira kahetsuse järel elada edasi nii, et tema hingel pole plekki. Homoseksuaal aga mõtleb pidevalt patust, ihaldab pidevalt pattu ja teeb pidevalt pattu oma sõna, mõtte ja teoga. Kui te tahate võrdlust, siis umbes sama sügav loomuse rikutus on kleptomaanil või maniakil, kes pidevalt inimeste mõrvamisest unistab jne. Sellisel juhul on see juba püsiv patt, püsiv vastuhakk Jumala tahtele, püsiv rikutus. Just selline patu püsivus ja tahtlik häälestus ka edaspidi patuseid mõtteid mõtelda ja tegusid teha, teeb homoseksuaalsusega leppimise kiriku jaoks võimatuks. |
küsija |
#152 Re: RE:2011-09-20 20:32Tänan vastuse eest. Erandeid on maailmas alati olemas. Kogu maailmas, ka kirikuametis, töötab inimesi, kes ei sobi oma tegevusse. Seda kuuleme kas või pedofiiliajuhtude näitel. Kuid sellepärast, et esineb üksikuid eksijaid, ei hakata süsteemi ümber ehitama, vaid tugevdatakse kontrolli. Ja, paraku, kas olete kuulnud vale võimalikkusest? Põhjusi selleks leitakse. Üks suure valetamise juhtum, mis osutus blufiks, käis ajalehtedest läbi veel sel aastal. Reegel on: usalda, aga kontrolli.
|
Markus |
#153 Re: RE:2011-09-20 20:41Kas kõigi tunnuste alusel kohe korraga? See peaks siis olema küll märkimisväärne lugu ja kindlasti tuleks avalikustada, muidu jääb mõttetuks lausumiseks. Manifestist jääb ka mulje, et taolised lood iseloomustavad paljusid kirikuid ja veel enamaid kogudusi, sest üksikjuhtumitele viidates ei ole põhjust ju manifesteerida ja üldistada. |
kadri ugur |
#154 Re: Re: RE:2011-09-20 20:50Ei, mitte kõigi tunnuste alusel korraga - kas siis ühest ei piisaks, et järele mõelda? Ma hoidun meelega näidete toomisest, kuna Eesti on väike ja asjaosaliste hirm on suur. Mitte sellepärast, et nad valetaksid - mõtle, oo anonüümne küsija ja perekonnanimeta Markus, keda ja miks nad kardavad? Või miks peavad mitmed allakirjutanud vajalikuks oma nime mitte avaldada? |
küsija |
#155 Re: Re: Re: RE:2011-09-20 21:00#154: kadri ugur - Re: Re: RE: MIks siis siiski nii palju asju on üles loetud, kui näiteid kõige kohta ei ole. Muidugi, me teame, et mõni inimene jääb tõesti, suu ammuli, vaatama teise nahavärviga inimest (mõnel pool neid isegi rünnatavat füüsiliselt), aga see ei ole veel põhjus süüdistada kõiki inimesi sallivuse, empaatia puuduses. Mina olen kuulnud ainult kaebeid, et ei sallita ja ei taheta kirikusse nn homokalduvustega inimesi. Seda just kommentaariumide kaudu. Põhjus on küllap olnud selles, et need kõnelejad on hinnanud oma kalduvust õiguseks. Millega see vastuolus on, peaksime teadma. Seepärast küsisin eespool, kas enam ei pea lähtuma Piiblist. |
Külaline |
#156 Re: manifest2011-09-20 21:03 |
Veiko Vihuri |
#157 Re: Re: Sõna- ja arvamusevabadusest2011-09-20 21:06#143: Ain Riistan - Re: Sõna- ja arvamusevabadusest "Ei ole need siinse kommentaariumi sildistamisedki (nt liberaalid jne) midagi muud, kui katsed sildistaja rühmakuuluvuse kaudu teisi jõuga eemale sundida. Mis kõik teeb kokku selle, et mingis küsimuses (olgu see siis geid või nt moslemid või naisvamulikud) üha suletumaks muutuv kirik kaotab koos oma empaatiavõimega ka oskuse tegeliku elu keerukustega toime tulla." Lp Ain Riistan, kas sildistamisega ei tee mitte algust manifest ise, rääkides süüdistavalt "ühest osast vaimulikest", kes püüdvat kellelegi midagi peale suruda ja tahavad demokraatiat asendada autoritaarsusega? See on ju otsene süüdistamine. Pealegi pole siiani esitatud konkreetseid näiteid, mismoodi see vaadete pealesurumine ja autoritaarsuse kehtestamine on konkreetselt käinud (või on mul kommentaaride hulga tõttu midagi kahe silma vahele jäänud?). Pealegi näib kontekstist selguvat, et kuigi manifest on adresseeritud kõigile EKN-i liikmeskirikutele, käib võitlus ikkagi EELK pärast, mis olevat nii geide, moslemite ja naisvaimulike küsimus üha suletumaks muutuv (katoliku ja ortodoksi kirikud pole neis küsimustes vist kunagi "avatud" olnudki?). |
Tim Thaler |
#1582011-09-20 21:11On tore, et mõni siinkirjutajaist pidas vajalikuks mainida ka luterlikus kirikus levivat (krüpto)katoliiklust. Mitte et mul katoliikluse vastu midagi oleks, kuid kas krüptod ei võiks täiega minna sinna, kuhu vaim neid kutsub? Ahajaa, katoliku kirikus ei saa ju preester olla abielus... Ja abielus katoliiklane ei saa ju teha kirikuliinis karjääri. Selge, tuleb jääda luterlaseks, vähemalt vormi poolest. See on üks asi, mis EELK-s harja punaseks ajab. Siin tõstetud homoseksuaalsuse õudus paneb mind pisut hämmastama - ometi on EELK hierarhias üsna kõrgel kohal mees, kes on jäänud vahele mitte üksnes lõbumaja külastusega, vaid ka pehmelt öeldes maitsetute anektootide üllitamisega, makstes isegi oma lasteperele boonust selle eest, et nad neid otsiksid ja välja mõtleksid. Kurjad keeled räägivad, et vastav isik on olnud kuulus mitmenaisepidamisega... Üldse annab vastava isiku tegudes kristlust tikutulega otsida. Aga noh, meeste värk. Miskipärast on siit-sealt kuulda ka, et naisvaimulikud on kellelgi pinnuks silmas. ma nagu ei mäleta, et Jeesus oleks keelanud naistel vaimulike asjadega tegeleda (pigem tegi ta etteheiteiod Martale, kes tegeles traditsioonilise "naiste värgiga" siis, kui oleks saanud enda vaimu hairida), aga milleks EELK-le Jeesus, eks ju? Nii et ei saa öelda, et soo alusel kedagi ei diskrimineerita. Peale selle on veel varjatud surved - no näiteks, see, et on ikka paha-paha, kui õpetaja naine ei ole organist, ei tee pühapäevakooli ega küpseta kogudusehärradele kakukesi. |
mitte küsijana |
#159 ausast avalikustamisest2011-09-20 21:18Sügavalt huvitab üks asi. Me kõik teame, kuidas suhtub ilmalik avalikkus ja meedia usuküsimustesse, eespool on toodud isegi protsente, kusjuures meile on püütud manifesteerida, et kirik takistab uskujate protsendil suureneda. Muud küsimused on ehk ilmalikule inimesele kaugemad, kuigi paljud, vähemalt kommentaariumides kasutavad iga võimalust, et kirikutele ja kindlasti ka usklikele nö ära panna. Kas nüüd selle viimase, 6. punktiga, mille kohta nagu ei paistagi näiteid olema nähtuse üldistamiseks, anname jälle võimaluse kõigil ateistlikel kirikuvastastel öelda: näete, nad on ju absoluutselt niisugused, kas me ei ole öeldud? Ma ei öelnud seda, et vigu peaks salgama, aga paistab, et vigu nagu ei olegi, on mingid üksikjuhud. Kui neidki üle ühe. Me ju ei ütle siis, kui üks eestlane on tabatud röövimiselet, et kõik eestlased on röövlid. |
Külaline |
#160 Re:2011-09-20 21:20Kui iga kuulujuttu kuulata ja tähele panna, siis on ikka palju aega |
Homo |
#161 Re:2011-09-20 21:22Kalle kirjutas: "Homoseksuaal aga mõtleb pidevalt patust, ihaldab pidevalt pattu ja teeb pidevalt pattu oma sõna, mõtte ja teoga." Kust Sina, Kalle, seda tead? Või arvad lihtsalt? Või on keegi Sulle seda rumalust õpetanud ja sa kergeusksena usud?Kuidas saad Sina teada, mis on teise inimese mõtetes või hinges? Mina olen homoseksuaalne mees. Ma olen sellisena sündinud. Minu jaoks ei ole naised mitte kunagi seksuaalselt atraktiivsed olnud. Aga see ei puutu asjasse. Ma ei unista mitte mingisugusest patust. Minu mõtteis ei keerle kurjus mitte mingisuguses vormis. Ei unista ma kleptomaani sarnaselt vargustest (ehkki kleptomaanid reeglina lihtsalt varastavad mõtlematult), Ei mõlgu mul meeles mõrvad. Isegi kujuta ette, kui suudad - ma ei oma isegi mitte mingisuguseid seksuaalsuhteid. Kui siirast armastust, mis on seotud teisest inimesest hoolimisega, Sina patuks nimetad - siis jah, Sinu silmis võin ma patune olla, kuid Jumala ees võin seista sirge seljaga, ehkki austusest langetatud peaga. Aga Sinul tuleb Jumala ees häbeneda, et teisest inimesest oled selliselt mõelnud, nagu su kirjaread näitavad. |
Sohvi |
#162 Paabeli segadus, - kogemata või meelega?2011-09-20 21:27Kahju, et “diskussioon”, mida Manifestiga loodeti algatada, on kujunenud millekski Novgorodi veetše taoliseks. Kõik karjuvad läbisegi üksteisest üle, keskendumisest ühele konkreetsele teemareale ja mingilegi loogikale pole juttugi. Mudelina küllap iseloomulik: tohutult palju vabadust ja mitte mingit võimu (loe: juhtimist). Mind igatahes selline algatus ei rahulda, nagu ka mitte selle avalöök, - oponentidele oma Manifesti leegitseva sõnastusega verbaalselt pasunasse anda. Tunnistagem, see ei ole õiglane, aus, korrektne tekst, ja sel on algusest peale tugev propagandistlik tagamõte. Jääb vaid üle selle kombinatsiooni algatajatele ja elluviijatele perfektse soorituse eest õnne soovida, eesmärk on hiilgavalt täidetud. Pea kõik kohalikud meediakanalid tegelevad … millega küll? Kordan, kui on jäänud sõnastamata, MIS on probleem ja KES on selle eest vastutav? Nüüd on nellikalikovad appi kutsutud mingit jama EELK-s hindama ja lahendama…. Oeh. |
sekul. |
#1632011-09-20 21:30Meie siin otsime põhjust selle manifesti sündimise kohta. Manifesti koostajad keerutavad nagu kiisud ümber palava pudrukausi, aga pointi ei ütle. Postimees toob selle Nelli Kalikova sõnadega pealkirjas ilusti välja: toetan kiriku-uuendust geikristlaste kiusamise tõttu. Niimoodi siis. |
Ain Riistan |
#164 Re: Re: Re: Sõna- ja arvamusevabadusest2011-09-20 21:30#157: Veiko Vihuri - Re: Re: Sõna- ja arvamusevabadusest Lp. Veiko Vihuri. Niipalju kui ma aru saan, hoiduti manifestis konkreetsest nimedest meelega, sest see manifest ei ole mingi ühe kiriku musta pesu pesemise koht. Vähemalt ei tohiks olla, ehkki praeguseks näib see diskussioon sinnakanti suunduvat. Mis puutub katoliiklasi ja ortodokse, siis tunnistan, et ka minu meelest on selles kohas manifesti tekst võibolla natuke ühekülgselt protestantidele suunatud. Eeskätt pean silmas lauset: "Me ei pea õigeks kiriku kui organisatsiooni sakraliseerimist." Mina kui baptist kirjutasin sellele rahumeeli alla, sest see on ka minu usuliikumise üks põhiseisukohti. Kuid saan aru, et nt mõne katoliiklase jaoks see niisama lihtne ei ole, sest see tähendaks osa selle kiriku traditsioonide üle parda heitmist. Samas - ega siin manifestis ses suhtes ju midagi eriti uut ka ei ole ja vaimuliku autoriteediga kaasnev vastutuse ja selle autoriteedi piiride küsimus on küllalt teravalt ülal ka katoliku kirikus laiemalt. Head, Ain
|
Külaline |
#165 Re:2011-09-20 21:35Tegelikult soovitangi kõigil lugeda kõigi selleteemaliste kirjutiste kommentaare. Rõõmustav, et siiski on ka tervet mõistust. ÜKs näide (suhtumist näitavad punktid): AGA
20.09.2011 17:01 MIS imeasi see avatud ja humanistlik kirik on? Mõned tahavad selles näha midagi niivõrd amorfset, et see sobiks kõigile. Kus poleks üldse patu mõistet. Seega ei mingeid nõudeid ega piiranguid. Seega peaks seal olema aukohal ka kõik hoorajad, kurjategijad, mõrvarid, pedofiilid ning kõik muud. Ja kui karvane kurat ise võtaks kätte ja tuleks kapju plagistades, saba järel lohisemas selle ukse taga, siis võetakse temagi avasüli ning vennaliku suudlusega vastu. Kuid vabandage, see anarhia ei oleks enam kristlus. Tuleks mingi muu termin välja mõelda.
|
Aivar Koitla |
#166 Humanism=ateism2011-09-20 21:43Huvitav, et manifest kutsub üles sallivusele , avatusele ja avalikule diskussioonile. Samas näen, et petitsiooni autor on kustutanud hulgaliselt arvamusavaldusi. Kas selles mitte vastuolu pole? Ka on allakirjutanute seas nii mõnigi inimvihkajast homoapologeet ja laostunud moraaliga vaimulikuks suure vaevaga saanud-ÕPPINUD tegelane. Tegelikult osutab see manifest teoloogilisele harimatusele ja egoistlikule individualismile. Seda manifesti võiks nimetada ka sa_tana ülistuseks ning pühakodade muutmiseks hedonistlikeks urgasteks. On kummaline , et auitor ei mõtle sealjuures nendele tuhandetele usklikele, kes just oma hingejõu ja kosutuse tänasest traditsioonilisest kirkust saavad. Vana Euroopa moraalset ja eetilist allakäiku eeskujuks tuua on küll ülimalt vastutustundetu ja rumal. |
ap. |
#167 vananenud?2011-09-20 21:43" vend käib kohut vennaga, ja seda uskmatute ees! Juba see on halb, et te käite kohut üksteisega." Jah, eks ta ole - paistab, et Piibel ei tähenda mõnele vennale enam tõesti midagi. |
Külaline |
#168 Re: Re:2011-09-20 21:44Veiko Rämmel: "Mis elukas on "homokristlasne"? Sinu jaoks pole vahet, sa nagunii ei mõista, sul on ainult üks dogma peas, mis väljemdub järgnevas: VEIKO RÄMMEL: "Pealegi ei pea ma Piiblile tuginedes pederasti Inimeseks, vaid inimeselaadseks olendiks. Veelvähem võib selline haisuelukas mulle kaaskodanikuks olla." Kristuselgi on häbi sinusuguste pärast. Ise nimetad ennast teoloogiks, ehki see on sulaselge valetamine. |
Külaline |
#169 mis see on?2011-09-20 22:02Mt 25: 31-44. Arvan, et neid salme ei ole mõtet siin ära trükkida, kõik kirikuga seotud ja üldse usklikud inimesed teavad, millest neis kõneldakse. Kas arvatakse, et see ei ole piisav ligimesearmastus. Et sõna 'ligimene' lahti mõtestada, vältimaks selle liiga kitsast tähendussisu, võib meenutada teeröövlite kätte sattunud mehe lugu. |
See postitus on eemaldatud tema autori poolt (Näita detaile)
2011-09-20 22:02- Date of removal: 2011-09-20
- Eemaldamise põhjus:
Külaline |
#1712011-09-20 22:23Olen nõus, et kesksel kohal peavad olema humanistlikud väärtused ja arusaam Jeesusest kui Inimese Pojast. |
Lutheri fänn |
#172 Rämmelist2011-09-20 22:26Juba see Rämmel jälle rämmeldamas. See mees jõuab igale poole. Pole haridust, kaks last, kellele ei maksa alimente (Facebook) ja rääkimas siin kaasa. Kas Teoloogia akadeemias pole õpetatud pea et 50aastasele mehele, et lapsi peab hoidma, lapsed vajavad söögiraha, vajavad riiete ja koolituse jaoks raha. Kas pole öeldud, et patt on elada kirikus laulatamata? Tulge nüüd head kommentaatorid jälle maa peale tagasi. Jumalasõna on kirjutanud inimesed. Nii vana kui uus testament on kirjutatud sadade aastate jooksul erinevate inimeste poolt. Mõelge veidi ka selle peale, miks Luther reformeeris kiriku. Kuna kirik ei käinud ajaga kaasas. Kirik oli diktatuur ja seda see olla ei saaks. Kirik peab olema sotsiaalne ja avatud kõikidele inimestele. Jumala sõna tõlgendatakse igal pool erinevalt. Ega muidu ei oleks ka kirikute organisatsioon absoluutselt erinev. Meie ise, usklikud, määrame, millist kogudust, millist kirikut me soovime. Ja kui kirikuhärrad ei kuula usklike palveid ja soove, siis lahkutakse kirikust. Nii lihtne see on. Lugesin, et viimastel aastatel on Saksamaal lahkunud 200 000 katoliiklast kirikutest. Palun. BBC andis teada, et Eestis käib ainult 20% elanikest kirikutes. Mis tähendab, et eestlane seda kirikus ei leia, mida ta otsib või soovib. See peaks panema meid kõiki veidigi järele mõtlema. Nii nõukogude ajal, kuid ka nüüd, eriliselt kirikutes on jäik suhtumine iseenda ja teiste seksuaalsusesse. Ühiskond on muutunud. Vahepeal on nagu tekkinud beebipillid, paarid elavad koos olemata abielus ja otsustavad ise, kas nad üldse abielluda soovivad. Eestlased ei ela enam nõukogude diktatuuris ega soovi ka mingit uut - kiriku diktatuuri. Eestlased ei soovi ka enam tagasi kesk-aega. Ega ei soovi kindlasti ka Rämmeli taolist kantslisse. See mees ajab igaühe hulluks. Kui see on tänapäeva Teoloogia akadeemia koolituse tase, siis halleluuja. Need viimasedki usklikud lasevad jalga. Veel, mis puudutab homoseksuaale, siis Jumal on loonud ka mitmeid teisi vähemusrühmasid - ja Jumal armastab ka kõike, mida on loonud. Või soovib keegi väita vastupidist. Et Jumal armastab ainult mind, kuna olen hetero. Kas see on tõesti ainukene mõõdupuu inimese väärtuse määritlemisel? Kirikud on igal pool, nii maal, merel, kiirteede ääres, haiglates ja vanglates. Sellega on kõik öeldud. Kirik ise peab näitama eeskuju. Kuid ka kirikuisad ja kirikuõpetajad ise on ainult tavalised inimesed, kes panevad mööda nagu iga tavaline surelik. |
Külaline |
#173 Re: Rämmelist2011-09-20 22:31#172: Lutheri fänn - Rämmelist "ja Jumal armastab ka kõike, mida on loonud." Miskipärast on Jumal loonud ka tegude hindamiseks kohtu. Kas armastus eeldab karistuse puudumist eksimisel? |
Külaline |
#174 Ei saa aru2011-09-20 22:44Manifest on kiriku töö parandamiseks - nii nad väidavad - suunatud Eesti Kirikute Nõukogule, kõigile kirikutele ja kogudustele (kes ju sellega tegelda saaksid). Ei mõista, miks sellist tööalast dokumenti peab avaldama massitiraažis, sest ega sekulaarne osa ühiskonnast ju asu tegutsema ja meetmeid võtma kiriku kui organisatsiooni töö tõhustamiseks massidega. Kas arvatakse, et usukauged inimesed oskavad neis küsimustes kaasa rääkida või mängitaksegi ühiskonna sekulaarsusele, kes siis parasjagu kirikule piitsa peaks andma ning üldised vabadused (a la #kumm on seks# kirikusse sundima? |
Sohvi |
#175 Jätkuks2011-09-20 23:00Üritaks siiski rahulikult edasi mõtiskleda. |
|
Kas on midagi, mida soovite muuta?
Muutust ei saa läbi viia vaikides. Selle petitsiooni autor hakkas tegutsema. Kas teeksid sama? Alustage sotsiaalset liikumist petitsiooni loomisega.
Algatage oma petitsioonTeised petitsioonid, mis võivad teile huvi pakkuda
AVALIK KIRI EESTI VABARIIGI PEAMINISTRILE
8156 Loodud: 2011-11-20
Oleme vastu mošee ehitamisele Tallinna või mujale Eestisse!
4796 Loodud: 2016-10-27
Langetame kütuseaktsiisi
4336 Loodud: 2018-10-18
Nõuame Kaja Kallase tagasiastumist
4116 Loodud: 2021-02-20
Päästame ajaloopärandi Mustamäel (Umami)
3743 Loodud: 2019-04-12
Toetan ilma vaktsiinipassita liikumisvabadust.
3462 Loodud: 2020-12-17
Isad laste sünnituse juurde kuni haiglast väljumiseni
3143 Loodud: 2020-11-14
Kaitseme keskkonda ja mesilasi
3136 Loodud: 2014-02-17
Homopropaganda keelatuks!
3093 Loodud: 2014-09-27
Lastekaitseseaduse eelnõu
2918 Loodud: 2014-02-07
Kutseliste puhkpilliorkestrite kaitseks!
2605 Loodud: 2021-05-20
EV 2023 riigikogu (võltsitud) valimised
2534 Loodud: 2023-03-06
ESM rahvahääletusele!
2426 Loodud: 2012-07-16
Petitsioon muutmaks Perekooli süsteemi, et panna piir sealsele küberkiusamisele!
2324 Loodud: 2021-07-19
Uurige uuesti 12aastase vägistamisega seotud juhtumit!
2255 Loodud: 2015-03-12
Pagulaskvoodile EI!
2044 Loodud: 2015-05-20
Aitab riigilõivude tõstmisest
1833 Loodud: 2016-12-05
Pajupuu päästmine
1792 Loodud: 2017-05-29
Ei mošeele Eestis - Georg Kirsberg & Maria Kaljuste
1574 Loodud: 2016-10-27
Kiviõli kooli juhi Heidi Uustalu toetuseks
1497 Loodud: 2019-12-05