Traditsioonilise kristluse manifest

Quoted post

humanist

#247 Re: Re: Re:

2011-10-01 11:56

#238: Tuuker - Re: Re: Meil ei ole vist sügavat mõtet sukelduda "teaduse uuemate avastuste valgusesse".

Pedofiil jääb pedofiiliks surmani ja tal on valik - kas lapsed või tsölibaat.

Üks asi on kuuluda koguduse hulka ja Jumalalt abi ja tuge paluda. Hoopis teine asi on aga Kiriku juhttasandile pürgida ja seal oma arusaamu kultiveerida.

Esimese ja kolmanda tsitaadi taga olevate arvamuste ilmeksimatuse vaidlustamiseks ongi minu hinnangul kirjutatud humanistliku kristluse manifest. Teadust ja usku ei peaks vastandama. Ajalugu peaks seda meile ju õpetama.  Ja "oma arusaamade kultiveerimist" võib ka demokraatiaks nimetada. Mulle on jäänud mulje, et traditsioonilise kristlase jaoks peaksid sõimusõnadena kõlama nii liberalism kui humanism, kas nüüd ka demokraatia?

Teise tsitaadiga olen nõus. Pedofiilia on kriminaalkuritegu. Minu meelest on erinevus pedofiilia (mis esineb ka heterodel) ja homoseksuaalsuse vahel ilmne. Kuigi, huvitav oleks muidugi lugeda teie tähelepanekutest "nende hingeelu" äravahetamatu sarnasuse peensuste kohta.

Vastused

Tuuker

#252 Re: Re: Re: Re:

2011-10-01 14:03:26

#247: humanist - Re: Re: Re:  

 "Teadust ja usku ei peaks vastandama. Ajalugu peaks seda meile ju õpetama.  Ja "oma arusaamade kultiveerimist" võib ka demokraatiaks nimetada. Mulle on jäänud mulje, et traditsioonilise kristlase jaoks peaksid sõimusõnadena kõlama nii liberalism kui humanism, kas nüüd ka demokraatia?"

Usu ja teaduse vastandumine teatud joonel on paratamatus. Lähtudes elementaarsest arusaamast, et mõiste "teadus" tugineb verbile "teadma"  on Jeesus selle vastasseisu sõnastanud  vestluses Toomaga Johannese evangeeliumis: "Kas sa usud seepärast, et sa oled mind näinud? Õndsad on need, kes ei näe, kuid usuvad."

Demokraatia haamri viibutamine on viimasel ajal küll väga moodne kuid samas suht viljatu tegevus. Ehedaks demokraatia näiteks demokraatlikus riigis oli äsjane Riigikogu otsus kõigi rahvaküsitluste valguses. Usumaastikul on demokraatia varju otsimas  pooltõdedele tuginevad valeõpetused, mis on usklikkonnale tuttavad juba aegade hämarusest. Et hinnata nende sisu, tuleb need läbi katsuda Pühakirja üldise konteksti alusel, nagu seda on õpetanud apostel. Nii on talitanud kristlased ka täna seda nn humanistlikku kristlust käsitlevat kirjatükki uurides. Ja midagi pole parata - Teekel!