Humanistliku kristluse manifest

Quoted post

Sohvi

#566 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2011-09-23 08:45

#552: poolt Jumala loodule - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

“Kaua võib organiseerida teiste inimeste suhteid Jumalaga.”

 

Vabandage, KES tahab püüda TEISTE suhteid Jumalaga reguleerida?

 

Kristuse kogudus ei ole teps mitte eduteoloogide ja muidu patu olematuks mõelnud heade inimeste nett seltskond, kes pühapäeviti kokku tulevad Jumalat tänama, kui kaunisti Ta kõik oleva on loonud ja kui veatu on kogu maailm ja nii veatud muidugi need rahulolijad ise kah.

 

Pigem on see laatsaret, kuhu tulevad sellest ebatäiuslikust ühiskonnast haavata saanud vigased abi otsima. Et seal mitte kõike inetut ilusaks mõelda, vaid tegelda esmalt isikliku valuallikaga. Alustada maailma puhastamist oma isikliku mikromaailma kasimisega. Kirik on patuste ja haigete osaduskond. Kes ühtlasi siiski on armu ja abi saanud. Sinna seltskonda võib küll sisse tungida kamp murelikke maailmaparandajaid oma manifestide ja transparentidega, kes oma mure ümber lokku lööb, kuid imelikul kombel mõjuvad nad seal võõrkehana.

 

Ei usu, et I. Pill ennast kangesti terve ja tugevana tunneb, ja samuti kõik need, keda Manifesti nõudlik ning noriv teravik tabab. Muidugi ei ole me täiuslikud ja saame sellest hästi aru.

 

Kuid panna meiesugustele süüks seda, et me “tervetena” halvustaksime ja ründaksime neid, keda Looja mõne teistsuguse puudega on lasknud ilmale tulla, on küll asjade pea peale pööramine. Laske meil rahus olla oma kirikulaatsaretis ning aidata üksteist vastastikuse põetamisega.

 

Tõesti, olge viisakad ja jätke meid rahule oma Manifestidega. Ärge lärmake ja pange palun uks vaikselt teiselt poolt kinni.

 

Vastused

488

#567 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2011-09-23 09:14:58

#566: Sohvi - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Kirik peaks olema võrdväärselt kõigile avatud (mitte pelgalt juriidilises mõttes), kuna Jeesus on surnud iga inimese eest ja see on Jumala soov, et kõik võiksid jõuda Tema juurde.

Kui kirik hakkab valima, keda vastu võtta ja keda välja puksida, näiteks selle alusel, kes kui mugav või ebamugav kiriku maistele juhtidele on, siis on kirik end taandanud suvalise klubi tasemele ja sellel pole Jumala kojaks olemisega ega Kristuse Ihuga vähimatki pistmist.


Külaline

#591 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2011-09-23 12:28:20

#566: Sohvi - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

tüüpiline: jätke meid rahule ja pange uks vaikselt teiselt poolt kinni. elik: kerige minema.

kuulge proua sohvi v kohvi v kes te parasjagu olete, kirik peaks siiski olema avatud kõigile. kui ta tõesti issanda kogudus on.

samuti on kõigil õigus kirikust arvata, mida nemad heaks arvavad. ei ole nii, et nt väljaspoolt kirikuringkondi inimene ei tohikski midagi öelda. kui te tahate eelk-st kui (vähemasti kunagisest) vabast rahvakirikust sekti teha, siis muidugi. siis tõesti olgu kõik teised vait.

sedagi suhtumist ja hoiakut oli siin näha. kuid niisugusesse kirikusse tõesti ei tahagi tulla, tulebki vaid see 5%, keda pr altnurme mainis, ülejäänud 46 % tulevad väljaspool jumalateenistuse aega. need olid üsna mõtlemapanevad arvud ning andmed.

488

#611 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2011-09-23 14:08:05

#566: Sohvi - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Sohvi: "Tõesti, olge viisakad ja jätke meid rahule oma Manifestidega. Ärge lärmake ja pange palun uks vaikselt teiselt poolt kinni."

Eks enamus ju ongi olnud nii viisakad, et sulgevad enda järel ukse teiste mõnusat äraolemist võimalikult vähe häirivalt, vaikselt ning siirdunud saadud haavu ravitsema. Kui lahkuja on julgenudki midagi kobiseda, on ta pikema jututa nimetatud lihtsalt kibestunuks ning kui on liiga palju mölisenud, tituleeritud ta vaimuhaigeks.

Kuid oh häda, ikka leidub vahel harva keegi "ebaviisakas", kes ei lepigi sellise asjade käiguga ja paneb hoopis möirates teema kella külge, sest ei suuda vaikides leppida sellega, et kirik ei peaks olema pelgalt valitute (kelle otsusel ja milliste parameetrite alusel?) tarbeks, vaid kõigile.