Humanistliku kristluse manifest

Quoted post

ivopill

#1178 Re: Re: Re: Re: vihakõnest

2011-10-04 17:48

#1176: Al - Re: Re: Re: vihakõnest

Kui pederastia pole isegi manitsemisväärne, siis pole sellise kiriku õpetuse aluseks küll mitte Piibel.

Vastused

imik

#1180 Re: Re: Re: Re: Re: vihakõnest

2011-10-04 18:07:25

#1178: ivopill - Re: Re: Re: Re: vihakõnest

"Kui pederastia pole isegi manitsemisväärne, siis pole sellise kiriku õpetuse aluseks küll mitte Piibel."

Juba varem sai selliste vijete kohta öeldud, et kui pole piisavalt tõendeid nähtuste kohta, mida Piibel TEGELIKULT patuks peab, ei ole kuigi tänuväärne selle kohta sõna võtta.

Juba ütlesin, et homoseksuaalsuse kallal jõuramine on palju jälestusväärsem sellest, mida see nähtus iseenesest kujutada võib. Eriti häbiväärne  on selline käitumine inimeste poolt, kes tahavad end kristlasteks pidada.

Al

#1181 Re: Re: Re: Re: Re: vihakõnest

2011-10-04 18:10:09

#1178: ivopill - Re: Re: Re: Re: vihakõnest

"Kui pederastia pole isegi manitsemisväärne, siis pole sellise kiriku õpetuse aluseks küll mitte Piibel."

See väide on vaieldav. Analoogselt võiks siis öelda, et naisi vaimulikuks ordineeriva kiriku õpetuse aluseks ei ole Piibel. Minu teoloogiliste veendumuste kohaselt on need mõlemad usu jaoks kõrvalise tähtsusega küsimused. Kirik peaks suutma olla sellistest asjadest suurem ja suuremeelsem.

Mulle näib, et paljud siin kõneldavad probleemid tulenevad sellest, et kirik on aastasadu täitnud usu mõistes kõrvalisi ühiskondlikke funktsioone: abielude sõlmimine, laste sünni ja täiskasvanuks saamise riituste läbiviimine jne. Selle tagajärjel arvab kirik endal pädevust olevat ajastuomastes ja ajaloos muutuvates eraelulistes küsimustes kaasarääkimiseks. See hägustab kiriku rolli ja tekitab tarbetuid vaidlusi täiesti ebaolulistes kõrvalküsimustes. Kiriku päris ülesanne ei peaks olema midagi muud peale selle, et esiteks pakkuda usklikele inimestele avatud keskkonda, kus ühiselt palvetada, Sõnast ja sakramentidest osa saada, üksteisele tuge ja kinnitust anda ning teiseks kuulutada maailmas evangeeliumi, et kutsuda kõiki inimesi usule. See võib mõnes mõttes läheneda vabakoguduslikule teoloogiale, aga see ei pruugi ju iseenesest halb olla, kui see aitab kirikul selgemini näha olulist ja pöörata vähem tähelepanu kõrvalisele.