Traditsioonilise kristluse manifest

Quoted post

ivopill

#364 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Allkirjade andmise tehnoloogia

2011-10-10 10:33

#361: imik - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Allkirjade andmise tehnoloogia

Patuse vastu on see empaatiavõime täitsa olemas, küll aga mitte patu vastu. Ja sel ajal kui rooma kirik katakombis oli, pole teada, et seal selliste asjadega tegeldi. Selleni on viinud ikka muud ajad, olud ja põhjused. Ning loomulikult ei mõista ma seda õigeks. Siin aga käib ju suurelt osalt katse pattu legaliseerida. Kus on need, kes oma "patu pärast kurvad on ja tahavad neid maha jätta...etc." ? Siis saaks minagi, patune, oma vaimsete relvade arsenali kasutada teises võtmes.

Vastused

imik

#365 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Allkirjade andmise tehnoloogia

2011-10-10 10:59:05

#364: ivopill - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Allkirjade andmise tehnoloogia

Pattu ei saagi kunagi legaliseerida. Patt( aga tingimusel, et see on enda oma) ja selle tunnetamine on inimeste hinges sügaval. See legaliseerimisjutt  on inimeste illusioon. Kahjuks ei saa aga ka seda illusiooni kaotada. Patu ärakeelamine või selle karistamine maise institutsiooni poolt on tulutu. Seda lihtsalt ei ole võimalik teha.  Inimeste eksimusi ei saa välistada, arusaamatused ja vead lihtsalt sünnivad ja kõik. Empaatiavõimest niipalju veel, et patune on oma patuga nii tugevalt seotud, et abistajal tuleb otsustada-kumb on tähtsam-kas vaid patuse  teo hukkamõistmise võimendamine või tema vastu armastuse ilmutamine( vaatamata tehtud pattudele). Tähtis on ju siiski see, et inimene ise tunnetaks oma pattu(on see siis patt või hoopis teiste arvates patt) kui see tal on. Kui seda ei juhtu, polegi ju millestki rääkida. Kõik. Abistaja(D) on läbi kukkunud ja mitte ükski kuri hurjutamine asja ei muuda. Kui, siis hullemaks.

Aga kuna meil tekib tõenäoliselt vaidlus sellest, mis on ühe arvates patt ja mis teise arvates vaid võimalik paratamatusvõi haigus või ei tea üldse, mis, ei pea mõttekaks sellel teemal raksu minna. Ei taha, et jutt jälle homoseksuaalsuse peale läheks. Selles teemas on kindlasti ka punkte, milles oleme kindlasti ka täiesti samal arvamusel ja ka humanistliku kristluse manifestile allakirjutanute seas olevatel inimestel võib olla väga palju täiesti muid põhjuseid, miks nad seda tegid.

Halbade tegude kohta veel ka niipalju, et kuigi pole midagi teada, võib siiski olla võimalik, et need on toimunud. Ükskõik, kus kuritegu toime pannakse, kas lõbumajas või pühakojas( pühakoda on isegi geniaalsemate kurjamite jaoks nutikam variant), on see siiski kuri tegu. Patt. Jõuame tagasi sinna, et patust pääsemine või vaimne surm on tähtis küsimus just patustaja enda jaoks(ükskõik, kas teised tema üle avalikult kohut mõistavad või mitte). Rahvahulga mõjutamiseks patust hoidumiseni,on mõjutusvõimalused väga väiksed.