Ei toeta Rail Balticu trassikoridori Rae valla territooriumil

Krister Parbo
Selle petitsiooni autor

#26 Maavanema vastus meie pöördumisele

2013-12-16 09:46

Krister Parbo
Teie 30.09.2013
krister@parbo.ee
Meie 03.12.2013 nr 12-4/2013/5849
Rail Balticu trassikoridorist Rae valla territooriumil
Austatud Krister Parbo
Edastasite meile oma algatatud petitsiooni, millel on terve hulga Rae valla elanike toetus. Toote välja mitmeid põhjendusi, miks ei peaks perspektiivne Rail Balticu trass läbima Rae valla territooriumit. Leiate, et eelkõige tuleb kaaluda Rail Balticu paigutamist olemasolevatesse transpordikoridoridesse, nagu näiteks Via Baltica trassikoridori või olemasoleva Tallinn-Tartu-Valga raudtee trassikoridori. Teie hinnangul on need võimalused on planeeringu lähteseisukohtades arvestamata jäetud. Olete arvamusel, et planeeringu lähteseisukohtades väljapakutud trassivariandid lõhuvad Rae vallas sajandite jooksul välja kujunenud asustusstruktuuri ning nimetatud raudtee rajamine läbi Rae valla tekitab korvamatut kahju nii inim- kui looduskeskkonnale.
Vastuseks Teie ettepanekutele märgin, et Rail Balticu raudteetrassi asukohavaliku planeering kaalub erinevaid trassivariante selleks, et leida inim- ja looduskeskkonda arvestades sobivaim asukoht kavandatavale kiirele rongiühendusele. Samas seab planeeringu eesmärk – taristu loomine kiire rongiühenduse võimaldamiseks – selged omapoolsed nõuded võimalikult otse ja sirgjooneliselt kulgeva trassikoridori näol. Nende nõuete mittetäitmine muudab planeeringu mõttetuks, kuna raudteed siis lihtsalt ei ole võimalik rajada. Võrdluskriteeriumitena on aga kasutuses nii inim- kui looduskeskkonnale avalduvad mõjuvaldkonnad, mis aitavad välja selekteerida vähim negatiivset mõju omava asukoha.
Otsus, kas Rail Balticu kulgemise suund peaks olema Tallinn-Tartu-Valga või Tallinn-Pärnu, ei ole käimasolevate maakonnaplaneeringute ülesanne. Põhimõtteline otsus on langetatud eelnevate eksperttööde põhjal ja kinnistatud üleriigilise planeeringuga „Eesti 2030+“.Üleriigilise planeeringu koostamine oli avalik protsess, milles kaasarääkimise võimalused olid läbi üleriigilise meedia väljakuulutatud avalikel aruteludel kõikidel huvilistel.
Planeeringuprotsessi käigus analüüsitakse Rail Balticu võimaliku asukohana ka olemasolevat raudteekoridori. Hetkel toimuva alternatiivsete trassikoridoride võrdlemise käigus on üks alternatiiv (12A) ka kavandatud olemasolevale trassile, mis siseneb Tallinna lääne poolt. Kuna aga praegustele maakonnaplaneeringutele on seatud ülesandeks luua ühendusvõimalus Raplaga, ei ole kaalutud kulgemist Via Baltica koridoris. Raudtee- ja maanteekoridoride ühendamine võib tunduda ühelt poolt küll mõistlik, kuid teisalt võib ühendamisega kaasneda ka barjääriefekti võimendumine, kuna „lõhestavaid jooni“ on üksteise kõrval mitu. Via Baltica koridori kasutamisega kaasneksid ka olulised tehnilised probleemid (kohatine kolmetasandiliste sõlmede vajalikkus). Raudtee rajamine postidele ei ole välistatud, kuid tegemist on konkreetse,
2 (2)
kohapõhiseid geoloogia- ja reljeefiandmeid nõudva tehnilise lahendusega. Sellist üksikasjalikku lahendust ei ole võimalik praeguses, põhimõtteliste koridoride võrdlemise faasis täpsemalt analüüsida. Kindlasti jääb trassile lõike, kus vajalikud on estakaadid jms lahendused, kus raudtee viiakse kõrgemale, kuid need selguvad juba edasistes etappides.
Rail Balticust saadav kasu Eesti riigile ja inimestele ei ole paraku taandatav kohapealse keskkonna säilitamisvõimalustele. Kahjuks ei ole võimalik uut kiiret ühendust pakkuvat raudteed kavandada nii, et see ei lõikaks mitte kusagil Eesti territooriumil läbi metsi, põlde ja hajaasustatud külasid. Eelkõige on Eesti riigile ja elanikele kaasnevaks hüveks lähilennuliinidega konkureerivate liikumisvõimaluste tuntav paranemine ja üldise majanduskasvu soodustamine läbi kaubaveotingimuste parendamise. Regionaalset arengut toetab Rail Baltic Tallinn-Pärnu ühenduse olulise parandamisega, perspektiivis on võimalik ka Rapla lülitamine loodavasse rongiühendusse. Raudteeühenduse parendamisega alustamine Eestist Euroopa suunal aitab kaasa Eesti riigi jätkusuutlikkusele, avades uusi võimalusi nii kaubaveo arenguks kui reisijate liikumiseks.
Lugupidamisega
/allkirjastatud digitaalselt/
Ülle Rajasalu
maavanem
Alan Rood

Külaline

#27 EI ole nõus

2014-02-03 09:32

Ei ole nõus antud petitsiooni väitega, et antud planeeringu koostamisel tuleb eelkõige kaaluda Rail Balticu paigutamist olemasolevatesse transpordikoridoridesse. Soovitan inimestel mõttega lugeda, mida see tähendab Lagedi, Jüri, Kurna küla ja Kiili ning Luige inimeste jaoks.
Sisuliselt tähendab see lause, et pooldate trassi rajamist ka Suure ringi äärde ja seega lisaks suure ringi mürale veel raudtee lisandumist. Kõik inimesed, kes elavad Lagedist kuni Luigeni Suure ringi ääres, peaks olema selle petitsiooni vastu praegusel kujul.

Külaline

#28

2014-03-21 17:50

q

Külaline

#29

2015-02-09 12:48

Petitsioon on õigesti esitatud, olen selle projekti absoluutne vastane,sest kogu rahvas on läbi näinud Rail Balticu tegelikku lugu, kellele ja milleks seda vaja on. Me ei ole nii rikkad et toita oma täissöönud ja arutult rikkaid riigiisasid

Külaline

#30

2015-02-09 13:08

Me kõik teame kui suur on raudtee kaubavedu ja reisirongidele maksab riik peale, milleks on meil vaja veel ühte raudteed. Vaevalt see uus Reil Baltic viitsib võtta kuskilt külavahejaamast peale Juuli või Maali et see saaks mõne tunniga Saksamaale.Tegelikult on see vajalik ja peaaegu hästi väljatöötatud äriprojekt teatud ringis olevatele ärimeestele. See projekt sisaldab ju kopsakaid rahasummasid mida kellelgi hädasti vaja läheb. Aitab meile juba sellestki kuidas uued sõiduteed on nn.pool minutaskusse projekti järgi ehitatud. Peaks juba aru saama,et võlg on võõra oma, nn.toetusrahad uue raudtee jaoks mis tulevad suurelt sõbralt tuleb kunagi tagasi maksta ja seda teeb kindlasti juba järgmise põlvkonna rahvas ja kopsakate intressidega, mitte need kes projekti väevõimuga täna soovivad läbi suruda.

Külaline

#31

2015-02-11 11:42

Iga vähegi normaalse ajutegevusega isik peaks aru saama, et kavandatav hiigellollus ja olematute rahade raiskamine ajuvabal Pärnu suunal on lisaks hullumeelsusele ka kuritegelik, ja ainuõige oleks Rail Baltic rajada olemasolevaid teid kasutades, parandades läbi Tartu viia.

Külaline

#32

2015-04-06 08:34

Andsin allkirja, kuna raudtee tuleks vähemalt ühele poole mu kodust, ning vahel oli ka võimalus, et selle ehitamise tagajärjel tahetakse mu kodu maha lõhkuda!

Külaline

#33

2015-09-02 09:23

Elan Rae vallas Assakul ja soovin oma perele inimväärsemat elu, niigi on suur ja lärmakas Tartu maantee meil otse kõrval, nüüd tuleb veel rongimürin...jääb veel üle küsida, millal sadam meie kanti üle tuuakse...:/

Külaline

#34 Re:

2015-09-09 07:07

#17: -